Інструментарій агітації в соціальних медіа (з досвіду кампаній України та Польщі у 2019 р.)

Автор(и)

  • М. В. Радіо Приватний вищий навчальний заклад «Європейський університет»

DOI:

https://doi.org/10.31558/2519-2949.2022.2.14

Ключові слова:

соціальні медіа; Facebook; Instagram; Twitter; YouTube; Telegram; вибори; політичні партії; політична агітація; передвиборна кампанія; Верховна Рада України; Сейм Республіки Польща

Анотація

Суттєвий вплив на політичні процеси соціальних медіа в багатьох країнах є очевидним. Реалії сьогодення все частіше переконують у цьому. В оглядовій статті проаналізовано та узагальнено інструментарій, за допомогою якого здійснювалась агітація у соціальних медіа політичними силами Польщі та України. Прикладами слугували публікації та інші активності на їх сторінках та каналах в соціальних медіа українських партій (представники яких увійшли до складу Верховної Ради України) і польських політичних сил (ті, які отримали представництво у нижній палаті Національної Асамблеї Республіки Польща – Сеймі Республіки Польща) в ході передвиборних кампаній 2019 р. З’ясовано, що представниками політичних сил обох держав використовувались ті ж самі (в більшості випадків) різновиди соціальних медіа: Facebook, Instagram, Twitter, YouTube. Проте в Україні додатково ще експериментувалось застосування Telegram. Натомість у Польщі спостерігалась більша популярність (ніж в нашій країні) Twitter.
Визначено, що інструментарій агітації у соціальних медіа складають: опитування, «вірусне» поширення інформації (контенту), функціонування ботів, реклама, створення подій та встановлення рамки на основну світлину (аватарку) у Facebook. Показниками ефективності їх застосування може слугувати динаміка даних охоплення аудиторії, реакції користувачів, що проявляється у вподобаннях («лайках»), коментарях, поширеннях, переглядах відео, підписці на сторінку або канал партії. У процесі дослідження використовувались емпіричний і порівняльний методи.
Подальші наукові розвідки можуть стосуватись застосування даного інструментарію агітації (а можливо і його розширення) в інших країнах, визначення особливостей, характерних лише для певної держави чи регіону.

Посилання

Батьківщина. Facebook. URL: https://www.facebook.com/Batkivshchyna/ (9.03.21).

Бібліотека реклами. Facebook. URL: https://www.facebook.com/ads/library/?active_status=all&ad_type=political_and_issue_ads&country=UA (9.03.21).

Голос. Facebook. URL: https://www.facebook.com/GolosZmin/ (9.03.21).

Голос. Скільки нас? Facebook. URL: https://www.facebook.com/GolosZmin/posts/324482438219933 (9.03.21).

Дорош Л., Копей Ю. Особливості залучення соціальних мереж у діяльність органів державної влади (на прикладі США та України). Humanitarian Vision, 2020, 6 (1), с. 7–13. https://doi.org/10.23939/shv2020.01.007 (9.03.21).

Дубов Д., Корецька І., Баровська А. та ін. Фейки як інструмент впливу на вибори. Київ: Національний інститут стратегічних досліджень, 2020. 201 с.

Європейська Солідарність. Facebook. URL: https://www.facebook.com/EuropeanSolidarity.official/ (9.03.21).

Київ. Тур Змін. Святослав Вакарчук та команда «Голосу». Facebook. URL: https://www.facebook.com /events/3655803851158098 (9.03.21).

Кокарча Ю. Соціальні мережі як чинник політичного впливу в умовах розвитку демократичної політичної культури. Дис... кандидата політ. наук (доктора філософії): 23.00.03. Київ: Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова, Київ, 2020. 240 c.

ОППОЗИЦИОННАЯ ПЛАТФОРМА – ЗА ЖИЗНЬ. Facebook. URL: https://www.facebook.com/OppositionPlatformForLife/ (9.03.21).

Пишаюсь українським паспортом! Facebook. URL: https://www.facebook.com/events/628938074183301/ (9.03.21).

Прімбс Ш. Соціальні медіа для журналістів. Редакційна робота з Facebook, Twitter & Co / За заг. ред. В. Ф. Іванова, Пер. з нім. В. Климченко. Київ : Академія української преси, Центр вільної преси, 2018. 198 с.

Пряме включення з Олександром Корнієнком. Facebook. URL: https://www.facebook.com/watch/live/?v=626250201205003&ref=watch_permalink (9.03.21).

Радіо М. Боти в соціальних медіа: досвід передвиборної кампанії до парламенту 2019 р. Сучасний менеджмент: моделі, стратегії, технології. Одеса : ОРІДУ НАДУ, 2020, с. 506-507. (9.03.21).

Редагуйте свою основну світлину Facebook. URL: https://www.facebook.com/profilepicframes (9.03.21).

Реплянчук Д., Моторевська Є. «Я-бот». Ботоіндустрія зсередини: хто користується та скільки коштує. Слідство.Інфо. URL: https://www.slidstvo.info/articles/botoindustriya-zseredyny-hto-korystuyetsya-ta-skilky-koshtuye/ (9.03.21).

Розгортання найбільшого прапора України у світі Facebook. URL: https://www.facebook.com/events/721336964992470 (9.03.21).

Слуга Народу. Facebook. URL: https://www.facebook.com/sluganarodu.official/ (9.03.21).

Стеблина Н. Азовська криза та українська передвиборча кампанія у твіттері: формальний аналіз політичного тексту (на прикладі облікового запису Петра Порошенка). Humanitarian Vision, 2020, 6 (1), с. 14–20. https://doi.org/10.23939/shv2020.01.014 (9.03.21).

Тлуста, А. Вплив соціальних мереж на політичну стабільність держави. Актуальні проблеми міжнародних відносин, 2011, 101(1), с. 195-201.

Davies C. Undercover reporter reveals life in a Polish troll farm. The Guardian. URL: https://www.theguardian.com/world/2019/nov/01/undercover-reporter-reveals-life-in-a-polish-troll-farm (9.03.21).

Facts or Fakes? Social Bots, Fake News and Social Media. Future. Customer. URL: https://www.future-customer.com/facts-or-fakes-social-bots-fake-news-and-social-media/ (9.03.21).

Gleicher, N. Removing Coordinated Inauthentic Behavior From Iraq and Ukraine. FACEBOOK. URL: https://about.fb.com/news/2019/09/removing-coordinated-inauthentic-behavior-from-iraq-and-ukraine/ (9.03.21).

Koalicja Obywatelska. Facebook. URL: https://www.facebook.com/KoalicjaObywatelska2019/ (9.03.21).

Konfederacja. Facebook. URL: https://www.facebook.com/KONFEDERACJA2019/ (9.03.21).

Lewica. Facebook. URL: https://www.facebook.com/KomitetLewicy/ (9.03.21).

Maguś, W. Twitter jako narzędzie dialogu liderów politycznych z otoczeniem. Zeszyty Prasoznawcze, 2019, 62 (4 (240)), р. 63–94.

Piknik Konfederacji w Łodzi. Facebook. URL: https://www.facebook.com/events/377916906493620/ (9.03.21).

Polskie Stronnictwo Ludowe. Facebook. URL: https://www.facebook.com/nowePSL (9.03.21).

Prawo i Sprawiedliwość. Facebook. URL: https://www.facebook.com/pisorgpl (9.03.21).

Wełna, Ż. Polityk aktywny – polityk interaktywny. Obecność liderów politycznych w mediach społecznościowych na przykładzie polskiej kampanii parlamentarnej 2019. Media i Społeczeństwo. Medioznawstwo – komunikologia – semiologia – socjologia mediów – media a pedagogika, 2020, 12/2020, p. 188-202.

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-06-21

Номер

Розділ

Політична культура та ідеологія