Використання чорного піару в політичному менеджменті та його вплив на політичну культуру в Україні та Польщі

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31558/2519-2949.2025.2.10

Ключові слова:

чорний піар, політичний менеджмент, політична культура, Україна, Польща, виборчі кампанії, політичні стратегії

Анотація

У сучасному політичному процесі чорний піар набуває все більшого значення як інструмент політичного менеджменту, особливо в країнах, що переживають перехід до демократичних цінностей та стабільних політичних інститутів. У пострадянських державах, таких як Україна та Польща, чорний піар стає важливим елементом виборчих кампаній і політичних стратегій. Дана стаття присвячена дослідженню використання чорного піару в політичному менеджменті та його впливу на політичну культуру в Україні та Польщі. Метою роботи є вивчення ролі чорного піару як інструменту політичних кампаній, аналіз його впливу на громадську думку, етичні норми та довіру до політичних інститутів. Особлива увага приділяється порівнянню практик чорного піару в обох країнах, які мають спільний пострадянський контекст, але різні траєкторії політичного розвитку. У роботі розглядаються ключові етапи застосування чорного піару, від етапу формування негативних іміджів опонентів до його впливу на медіа-простір та взаємодію з виборцями. Окремо вивчається, як ці стратегії змінюють політичну культуру, знижуючи рівень політичної довіри, підриваючи моральні стандарти та формуючи негативне ставлення до політиків і політичних інститутів. Стаття також звертається до етичних питань, пов'язаних із використанням чорного піару в політичних кампаніях, зокрема до потенційних загроз для демократичних процесів, що можуть виникнути внаслідок такого підходу. Вивчення досвіду України та Польщі дає змогу зрозуміти специфіку використання чорного піару в умовах трансформації політичних систем, а також оцінити наслідки для розвитку демократії в пострадянських країнах. Зазначене дослідження має важливе значення для розробки рекомендацій щодо покращення етичних стандартів у політичному менеджменті, зокрема щодо забезпечення прозорості виборчих процесів і боротьби з маніпуляціями в політичних кампаніях.

Посилання

Lynnyk O. A. (2020). Vybortchi tekhnolohii v Ukraini: pravove doslidzhenia. Odesa, 39 s.

Pryimych A. (2024). Chornyi piar u vyborchykh protsesakh suchasnosti. Hrani.Tom 27 (2). S. 109-115.

Chubatenko O. (2020). Osoblyvosti vyborchykh tekhnolohii v Ukraini. Naukovi zhurnal «Politykus». Vyp. 3. S. 90-94.

Chubatenko O. (2021). Tendentsii rozvytku vyborchykh tekhnolohii v Ukraini v umovakh stanovlennia informatsiinoho suspilʹstva. Visnyk NTUU «KPI». Politolohiia. Sotsiologiia. Pravo. № 2 (50). S. 76-80.

Czerski W. (2023). Manipulacja informacją jednym z kluczowych problemów współczesnego świata mediów, Dydaktyka Informatyki. № 14. Uniwersytet Rzeszowski, Rzeszów. Р. 46- 78

Dziadzia B. (2024). Wpływ mediów. Impuls, Kraków, 217 р.

Lichański J. Z. (2024). Retoryka i manipulacja. Manipulacja w mediach, Forum Artis Rhetoricae. № 4 (62), tom IV. Wydawnictwo DiG, Warszawa. Р. 24-38

łowiecki M. (2023). Krzywe zwierciadło – o manipulacji w mediach. UMCS, Lublin. 151 р.

Musiał-Karg M. (2023). Demokracja w obliczu nowych mediów. Elektroniczna demokracja, wybory przez Internet, kampania w sieci. Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń. 345 р.

Nowak E., Riedel R. (2024). Analiza porównawcza telewizyjnych audycji informacyjnych TVN i TVP1 w okresie kampanii przedwyborczych w Polsce 2020 i 2023 r. Zeszyty Prasoznawcze. № 1-2 (193-194). Uniwersytet Jagielloński, Kraków. Р. 36-51.

Polkowska L. (2022). Wartości i antywartości w tygodnikach opinii. Analiza dyskursu z elementami lingwistyki kwantytatywnej. Wydawnictwo Naukowe UKSW, Warszawa. 287 р.

Rodziewicz D. (2024). Mity czwartej władzy: dla widzów, słuchaczy i czytaczy. Wydawnictwo Literackie, Kraków. 235 р.

Tanaś V., Welskop W. (2023). Mass media we współczesnym świecie, Wydawnictwo Naukowe Wyższej Szkoły Biznesu i Nauk o Zdrowiu Łódź. 198р.

Terpiłowska К. (2024). Manipulacja w srodkach masowego przekazu oraz jej wplyw na bezpieszenstwo panstwa. Manipulation in media and her impact on safety of the state. AON, Warszawa. Р. 328-342.

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-07-18

Як цитувати

[1]
Dokash , O., Lazarovуch M. і Goncharuk-Cholach , T. 2025. Використання чорного піару в політичному менеджменті та його вплив на політичну культуру в Україні та Польщі. Політичне життя. (Лип 2025), 96-100. DOI:https://doi.org/10.31558/2519-2949.2025.2.10.

Номер

Розділ

Політична культура та ідеологія