Technologies of "dark public relations" (DPR) in modern political processes.
Keywords:
Dark Public Relations (DPR), political process, political technologies, facilities of communication, manipulation consciousnessAbstract
Research is devoted to the study of technologies of «DPR » in the political processes of contemporaneity. The specified determination of concept «DPR» is given taking into account the specific of dynamics of modern political processes. An attempt to probe introduction of technologies of «DPR» as daily administrative strategy is carried out. Facilities of constructing of technologies of «DPR» are studied in the political sphere of modern Ukraine. The structure of modern «DPR» is determined in political processes, that includes for itself dirty technologies, facilities of the political marketing, administrative strategies, political technologies, propaganda, political scandals, and others like that. The of communication role of Mass-Media and social networks is set as leading ductings of distribution of technologies of «DPR» in political processes. Drawn conclusion, that modern technologies of «DPR» carry out considerable influence on the dynamics of flowing of political processes and at modern terms show by itself daily administrative practices as to influence so of forming of mass-consciousness.References
Горовий В. Соціальні інформаційні комунікації, їх наповнення і ресурс / НАН України, Нац. б-ка України ім. В. І.Вернадського. – К., 2010. – 360 с.
Національний інформаційний суверенітет у контексті розвитку новітніх інформаційних технологій / [О. С. Онищенко, В. М. Горовий, В. І. Попик та ін.]; НАН України, Нац. б-ка Украї- ни ім. В. І. Вернадського. – К., 2011. – 480 с.
Сурмин Ю.П., Бидзюра И.П. Выборы. Учебник политтехнолога. – К.: «Прінт Сервіс», 2014. – 352 с.
Почепцов Г. Від «покемонів» до гібридних війн: нові комунікативні технології ХХІ століття. – Видавничий дім «Києво-Могилянська академія», 2017. – 260 с.
Coombs T. Protecting Organizational Reputation during a Crisis: The development and Applicastion of Situational Crisis Communication Theory // Corporate Reputation Review. – 2007. – Vol.10 (3). – P.163-176.
Филипов К. Порошенко не намерен сокращать сотрудников или продавать Roshen [електронний ресурс] // Режим доступу: https://telegraf.com.ua/ukraina/obshhestvo/859890- poroshenko-ne-nameren-sokrashhat-sotrudnikov-ili-prodavat-roshen.html