Information component of the policy of branding territories in conditions of nonlinear processes.
Keywords:
branding territories, information policy, political system, nonlinear processesAbstract
The article deals with the influence of nonlinear socio-political processes on the information component of the policy of branding territories. This text reveals the content of theoretical and practical scientific works of domestic and foreign authors and practitioners in the field of branding territories, self-organization of systems and nonlinear processes. Also, the definition of such concepts is given in the article: "brand of the territory", "branding territories", "information policy of territories". The directions and tasks, that facing branding territories in the conditions of nonlinearity of social and political processes are outlined. The author came to the conclusion, that the policy of branding territories and its information component depend on nonlinear processes.References
Бородкин Л. Методология анализа неустойчивых состояний в политико-исторических процессах // Международные процессы. 2005. Том 3. №1 (7). – Режим доступу: http://www.intertrends.ru/seventh/001.htm
Визгалов, Д.В. Брендинг города / Денис Визгалов. [Предисл. Л.В. Смирнягина]. - Москва : Фонд «Институт экономики города», 2011. ― 160 с.
Іщенко І. В. Синергетична проекція політико-інституційної взаємодії у нестабільному середовищі : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня д.політ.н. : спец. 23.00.28 "Політичні інститути та процеси" / І. В. Іщенко. – Дніпропетровськ, 2015. – 30 с.
Комарова Ю. Деякі аспекти аналізу структурної самоорганізації політичної системи / Юлія Комарова // Політ. менеджмент — 2005. — № 1. — С. 97-112. - Режим доступу: http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/8767
Нагорняк Т. Країна як бренд. Національний бренд «Україна» / Тетяна Нагорняк // Стратегічний менеджмент. - 2009. - №4(9). - С.220-229.
Нагорняк Т. Л. Брендинг території як напрям політики глобального, національного та регіонального рівнів / Т. Л. Нагорняк // Сучасне суспільство. - 2014. - Вип. 2. - С. 106-121. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/cuc_2014_2_13
Нагорняк Т.Л. Брендінг території як предмет міждисциплінарного наукового знання. Активи національного бренду. // Сучасна українська політика. - Вип.24.-2011.-С.35-43
Нагорняк Т.Л. Зачем Донецку бренд? / Тетяна Нагорняк. – Режим доступу: http://lifedon.com.ua/home/3503-zachem-donecku-brend.html
Панкрухин А.П. Маркетинг территорий. 2-е изд., дополн. – СПб.: Питер, 2006. – 416с.: ил. – (Серия «Маркетинг территорий»)
Плотинский Ю.М. Модели социальных процессов: Учебное пособие для высших учебных заведений. - Изд. 2-е, перераб. и доп. - М.: Логос, 2001.-296 с: ил.
Почепцов Г.Г. Інформаційна політика: Навч. посіб. – 2-ге вид., стер. / Г.Г.Почепцов, С.А.Чукут – К.: Знання, 2008. – 663 с. – (Вища освіта XXI століття)
Пророк В. Теория хаоса и теория сетей - новые подходы к моделированию политической системы // PolitBook. 2016. Том . №1 :- С.83-91. - Режим доступу: http://cyberleninka.ru/article/n/teoriya-haosa-i-teoriya-setey-novye-podhody-k-modelirovaniyupoliticheskoy-sistemy
Психология массовой коммуникации: ученик для вузов / под ред. акад. РАО А.А.Бодалаева, акад. РАО А.А.Деркача, д-ра психол. наук, проф.. Л.Г.Лаптаева. – М.: Гардарики, 2008. – 254 с.: ил.
Славіна О.В. Технологічні обмеження в управлінні процесами політичних трансформацій: символічний аспект / О. В. Славіна // Вісник Дніпропетровського університету. Серія: Філософія. Соціологія. Політологія. - 2015. - № 4. - С. 128-135. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/vdufsp_2015_4_20
Сулимин А.Н. Нелинейные тренды в становлении современных политических систем / Андрей Сулимин // Вестник Пермского университета. Политология. Выпуск №2 (26), 2014, - С. 98-110. - Режим доступу: http://www.polit.psu.ru/vestnik/Vestnik_2014_2.pdf