Place branding policy as a way of constructing reality.

Authors

  • S. Bondarenko ДонНУ

Keywords:

brand, place branding, social engineering, policy

Abstract

The author examined the possibility of using social engineering during the process of forming place branding policy. It was explained the meaning of theoretical and practical researches of foreign and national scientists, practicians in place branding and social engineering field. The paper provides general information concerning the notions of “place branding” and “social engineering”. The author defined the main objectives and goals of the place branding on the context of constructing reality, forming values and forming the values and stimulating demand using social engineering. It was proved the dependence of the efficiency of the place branding policy on the social engineering during the process of designing social and political area and reality. The author identified possible directions of using social engineering in the place branding policy in the context of promotion of its political interests. It was named all the prospective ways of using social engineering in the context of forming and implementation of the place branding policy.

References

Багров Н.В. Географическая имиджелогия: свидетельство о рождении / Н.В. Багров, А.Б. Швец, А.А. Самулев // Культура народов Причерноморья. — 2001. — №25. – С. 187-194

Волков Е. Что такое социальная инжинерия? [Електронний ресурс] / Е. Волков. – Режим доступу: http://evolkov.net/soc.engineering/articles/What.is.soc.engineering.html

Гавра Д.П. Анализ и обобщение существующих концептуальных методологических подходов в сфере государственного имиджирования для различных целевых аудиторий / Гавра Д.П., Демидова И.Д., Савицкая Е.С., Журавлева Н., Таранова Ю. – СПб.: Санкт-Петербургский государственный университет. – 2008. – 55 с.

Котлер Ф. Маркетинг мест: привлечение инвестиций, предприятий, жителей и туристов в города, коммуны, регионы и страны Европы / Ф. Котлер, К. Асплунд, И. Рейн, Д. Хайдер – Спб.: Стокгольмская школа экономики в Санкт-Петербурге, 2005. – 376 с.

Нагорняк Т. Країна як бренд. Національний бренд «Україна» / Т. Нагорняк // Стратегічний менеджмент. – 2009. - №4(9). – С.220-229.

Нагорняк Т.Л. Брендінг території як предмет міждисциплінарного наукового знання. Активи національного бренду/ Т. Нагорняк // Сучасна українська політика. - Вип.24.-2011.- С.35-43

Нагорняк Т.Л. Зачем Донецку бренд? / Т. Нагорняк. – Режим доступу: http://lifedon.com.ua/home/3503-zachem-donecku-brend.html

Почепцов Г.Г. Комунікативний інжиніринг: теорія і практика. Навч. посібник для студентів та аспірантів / Г.Г. Почепцов. – К.: Альтпрес, 2008. – 408 с. (серія «Коммуникации&Стратегия»). – Рос.мовою

Почепцов Г.Г. Соціальний інжиніринг: соціо- і психотехніки управління великими масами людей / Г.Г. Почепцов. – К.: Альтпрес, 2010. – 254 с. – (серія «АКДЕМІЯ МАЙБУТНЬОГО»).

Резник Ю.М. Социальная инженерия: предметная область и границы применения / Ю.М. Резник // Социологические исследования. – 1994. – № 2. – С. 87

Темпорал П. Эффективный бренд-менеджмент / Пер. с англ. под ред. С.Г.Божук. – СПб.: Издательский Дом «Нева», 2003. – 320 с.

Ясько С.Е., Кузнецова Л.А. Необходимость формирования и продвижения бренда города / С.Е. Ясько, Л.А. Кузнецова // Вестник Челябинского государственного университета. – 2012. – № 3 (257). – С. 140–142

Issue

Section

Політичні інститути та процеси