Особливості формування ефективної державної інформаційної політики.
DOI:
https://doi.org/10.31558/2519-2949.2019.3.11Ключові слова:
людина, політика, інформація, культура, державна політика, державні структури, законодавча база, інформаційна безпекаАнотація
Діяльність усіх задіяних у сфері інформаційної безпеки державних структур має бути чітко скоординованою в межах загальних програм і планів, а також визначених функцій. Проаналізовано функціонування усіх задіяних у сфері інформаційної безпеки державних структур та зазначено, що їхня діяльність має бути чітко скоординованою в межах загальних програм і планів, а також визначених функцій. Акцентується увага на тому, що сучасна інформаційна політика України характеризується непослідовністю, нескоординованістю у діяльності різних органів влади, непрозорістю в прийнятті та реалізації політичних рішень. Запропоновано для ефективної реалізації програм у галузі інформаційної безпеки держава повинна надавати необхідні матеріальні ресурси, готувати фахівців, розвивати нормативно-правову базу. З огляду на це в українському законодавстві визначені державні структури, які є суб’єктами національної безпеки. Розкрито пріоритетні напрями розвитку національної інформаційної політики та інформаційної безпеки нашої держави сформульовані в національній доктрині інформаційної безпеки України і закріплені в різних законах.
Для ефективної реалізації програм у галузі інформаційної безпеки держава повинна надавати необхідні матеріальні ресурси, готувати фахівців, розвивати законодавчу базу. З огляду на це в українському законодавстві визначені державні структури, які є суб’єктами національної безпеки. Пріоритетні напрями розвитку національної інформаційної політики та інформаційної безпеки нашої держави сформульовані в національній доктрині інформаційної безпеки України і закріплені в різних законах. Але законодавча база з важливих питань інформаційної безпеки є ще безсистемною, а функції щодо забезпечення інформаційної політики та безпеки держави розпорошені між різними структурами, що не сприяє їх раціональному виконанню. Отож, функції і повноваження державних структур стосовно реалізації інформаційної безпеки мають бути виокремлені достатньо чітко й виразно.
Посилання
Радковець Ю. Погляди на створення системи інформаційної безпеки України та її Збройних Сил. Наука і оборона. 2014. № 1. С. 38–42.
Закон України «Про основи національної безпеки». ВВР України. 2003. № 39. Ст. 351.
Інтерв’ю керівника Міністерства інформації Ю. Стеця від 3.12.2014 телеканалу Еспресо tv «У новоствореному Міністерстві інформації України буде створено кілька департаментів, які займуться розробкою концепції інформаційної політики країни». URL: http://espreso.tv/news/2014/12/03/stec_rozpoviv__ chym_bude_zaymatysya_ministerstvo_ informaciyi.
Зайцев М. Суб’єкти забезпечення інформаційної безпеки України. Форум права. 2013. № 3. С. 231–238.
Закон України «Про Основні засади розвитку інформаційного суспільства в Україні на 2007– 2015 роки». ВВР України. 2007. № 12. Ст. 102.
Доктрина інформаційної безпеки України від 8 липня 2009 р. URL: http://zakon4.rada.gov.ua/laws/ show/514/2009.
Доктрина інформаційної безпеки України від 8 липня 2009 р. URL: http://zakon4.rada.gov.ua/laws/ show/514/2009.