Інформаційний вплив на дітей в умовах гібридної війни на Донбасі.
DOI:
https://doi.org/10.31558/2519-2949.2019.2.7Ключові слова:
інформаційний вплив, гібридна війна, «Русский мир», підручники з історії, військово-патріотичне виховання, ОРДЛО, права дитиниАнотація
У статті розглядається інформаційний вплив на дітей та молодь в умовах гібридної війни на непідконтрольній Україні території Окремих районів Донецької та Луганської областей. Метою даної статті є аналіз основних форм і методів інформаційного впливу на дітей в ОРДЛО та можливих наслідків такого впливу. Для дослідження використовувались повідомлення в засобах масової інформації, нормативно-правові акти самопроголошених республік, матеріали інтернетресурсів, що свідчать про факти небезпечного інформаційного впливу на дітей.
Проаналізовано зміст навчального матеріалу підручників з історії, що використовуються в школах та вищих закладах освіти в ОРДЛО, стан викладання історії рідного краю та української мови. Досліджено систему військово-патріотичного виховання дітей та молоді, яка направлена на збереження у мешканців Донбасу радянських стереотипів, ностальгії за СРСР, формування відчуття приналежності до російської цивілізації.
Доведено, що на школярів та студентів в ОРДЛО здійснюється величезний інформаційний вплив з метою інтегрувати молоде покоління до російського цивілізаційного простору. Натомість культивується ворожість до українства та неприйняття західних ліберально-демократичних цінностей.
Таким чином, в ОРДЛО має місце порушення Конвенції про права дитини від 20 листопада 1989 р.
Посилання
Гібридна війна: in verbo et in praxi: монографія / Донецький національний університет імені Василя Стуса / під. заг. ред. проф. Р.О. Додонова. Вінниця: ТОВ «Нілан-ЛТД», 2017. 412 с.
URL: http://doc.dnr-online.ru/wp-content/uploads/2018/08/PrikazMinobraz_N679_30072018.pdf (дата звернення 22.04.2019).
Головченко В. Історико-інформаційна складова гібридної агресії Росії проти Української держави. Київські історичні студії. Науковий журнал К.: Київ. ун-т ім. Б. Грінченка, 2017. №1 (4). С. 35-45.
Президент: Учебники истории должны иметь единую концепцию. URL: https://rg.ru/2013/04/25/uchebnik-anons.html (дата звернення 21.04.2019).
Пушкарев И. Школьникам расскажут про «уплывший Крым» и «антироссийский фронт». Чем новые учебники истории отличаются от старых. По пунктам. Интернет-газета Znak. 2016. 25 августа. URL: https://www.znak.com/2016-08-25/chem_novye_uchebniki_istorii_otlichayutsya_ot_staryh_po_punktam (дата звернення 22.04.2019).
Сборник материалов Первой научной конференции историков ДНР «История Донбасса: анализ и перспективы». Донецк, 2015. 76 с.
Наука и образование. Новости. Общество. URL: https://dnr-online.ru/razrabotany-pervye-uchebnyeposobiya-dlya-obshheobrazovatelnyh-organizatsij-po-istorii-otechestva/ (дата звернення 22.04.2019).
Школы «ДНР»: как изучают украинскую историю и язык? Лина Кущ для ВВС Украина. URL: https://www.bbc.com/ukrainian/ukraine_in_russian/2016/10/161027_ru_s_ukrainian_in_donetsk (дата звернення 20.04.2019).
Прошел IX форум «Александровский стяг» URL: http://mitropolia.spb.ru/news/otdeli/?id=155538 (дата звернення 22.04.2019).
Мирович М. Попаданцы. Ужас современной российской литературы. URL: https://maxim-nm.livejournal.com/454745.html (дата звернення 23.04.2019).
Конвенція про права дитини (редакція зі змінами, схваленими резолюцією 50/155 Генеральної Асамблеї ООН від 21 грудня 1995 р.) URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/995_021 (дата звернення 23.04.2019).
##submission.downloads##
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).