Інформаційний вплив на дітей в умовах гібридної війни на Донбасі.
DOI:
https://doi.org/10.31558/2519-2949.2019.2.7Ключові слова:
інформаційний вплив, гібридна війна, «Русский мир», підручники з історії, військово-патріотичне виховання, ОРДЛО, права дитиниАнотація
У статті розглядається інформаційний вплив на дітей та молодь в умовах гібридної війни на непідконтрольній Україні території Окремих районів Донецької та Луганської областей. Метою даної статті є аналіз основних форм і методів інформаційного впливу на дітей в ОРДЛО та можливих наслідків такого впливу. Для дослідження використовувались повідомлення в засобах масової інформації, нормативно-правові акти самопроголошених республік, матеріали інтернетресурсів, що свідчать про факти небезпечного інформаційного впливу на дітей.
Проаналізовано зміст навчального матеріалу підручників з історії, що використовуються в школах та вищих закладах освіти в ОРДЛО, стан викладання історії рідного краю та української мови. Досліджено систему військово-патріотичного виховання дітей та молоді, яка направлена на збереження у мешканців Донбасу радянських стереотипів, ностальгії за СРСР, формування відчуття приналежності до російської цивілізації.
Доведено, що на школярів та студентів в ОРДЛО здійснюється величезний інформаційний вплив з метою інтегрувати молоде покоління до російського цивілізаційного простору. Натомість культивується ворожість до українства та неприйняття західних ліберально-демократичних цінностей.
Таким чином, в ОРДЛО має місце порушення Конвенції про права дитини від 20 листопада 1989 р.
Посилання
Гібридна війна: in verbo et in praxi: монографія / Донецький національний університет імені Василя Стуса / під. заг. ред. проф. Р.О. Додонова. Вінниця: ТОВ «Нілан-ЛТД», 2017. 412 с.
URL: http://doc.dnr-online.ru/wp-content/uploads/2018/08/PrikazMinobraz_N679_30072018.pdf (дата звернення 22.04.2019).
Головченко В. Історико-інформаційна складова гібридної агресії Росії проти Української держави. Київські історичні студії. Науковий журнал К.: Київ. ун-т ім. Б. Грінченка, 2017. №1 (4). С. 35-45.
Президент: Учебники истории должны иметь единую концепцию. URL: https://rg.ru/2013/04/25/uchebnik-anons.html (дата звернення 21.04.2019).
Пушкарев И. Школьникам расскажут про «уплывший Крым» и «антироссийский фронт». Чем новые учебники истории отличаются от старых. По пунктам. Интернет-газета Znak. 2016. 25 августа. URL: https://www.znak.com/2016-08-25/chem_novye_uchebniki_istorii_otlichayutsya_ot_staryh_po_punktam (дата звернення 22.04.2019).
Сборник материалов Первой научной конференции историков ДНР «История Донбасса: анализ и перспективы». Донецк, 2015. 76 с.
Наука и образование. Новости. Общество. URL: https://dnr-online.ru/razrabotany-pervye-uchebnyeposobiya-dlya-obshheobrazovatelnyh-organizatsij-po-istorii-otechestva/ (дата звернення 22.04.2019).
Школы «ДНР»: как изучают украинскую историю и язык? Лина Кущ для ВВС Украина. URL: https://www.bbc.com/ukrainian/ukraine_in_russian/2016/10/161027_ru_s_ukrainian_in_donetsk (дата звернення 20.04.2019).
Прошел IX форум «Александровский стяг» URL: http://mitropolia.spb.ru/news/otdeli/?id=155538 (дата звернення 22.04.2019).
Мирович М. Попаданцы. Ужас современной российской литературы. URL: https://maxim-nm.livejournal.com/454745.html (дата звернення 23.04.2019).
Конвенція про права дитини (редакція зі змінами, схваленими резолюцією 50/155 Генеральної Асамблеї ООН від 21 грудня 1995 р.) URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/995_021 (дата звернення 23.04.2019).