Політичні PR в контексті розвитку військово-політичної комунікації

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31558/2519-2949.2025.3.14

Ключові слова:

військово-політична комунікація, політичний піар, політичні технології, політична аудиторія, інформаційний вплив, політика інституційна координація, політичний наратив

Анотація

Досліджено інституційні та організаційні основи військово-політичної комунікації, яка стає життєво важливою сферою захисту демократичних суспільств. На цій основі розглянуто військово-політичну комунікацію як системне утворення, яке виникає з метою комунікаційного забезпечення військових дій, а також підтримання стабільності «власного» суспільства і дезінтеграції «ворожого». Осмислено функціонал вищого військово-політичного менеджменту, який надає перевагу системним діям із генерування, поширення інформації, закріплення ефектів інформаційних кампаній. Розкрито значення спроможності військово-політичної комунікації впливати на аудиторії на основі принципів довіри та взаємоповаги. Показано специфіку організаційно-управлінської інтеграції політичних PR. Виявлено, що політичні технології охоплюють управлінсько-організаційні інструменти та методи, які використовуються для реалізації цих стратегій, починаючи від аналізу даних, моніторингу ЗМІ, наративного аналізу та закінчуючи скоординованими цифровими кампаніями. Доведено, що однією з центральних функцій політичного PR у військовій комунікації є управління цифровими комунікаційними коаліціями. Проаналізовано значення інформаційної політики авторитарних акторів, які інтенсивно розгортають ферми ботів, цифрові спільноти тролів та мережі комунікативного впливу. Відображено специфіку забезпечення наративної основи, технологічної інфраструктури та етичних орієнтирів, необхідних для протистояння натиску пропаганди та дезінформації. Обґрунтовано, що грамотне використання політичних PR та політичних технологій надає вирішальну стратегічну перевагу в розбудові військово-політичних комунікацій. Подальшим напрямком наукових розробок слід вважати демаркацію між політико-організаційними та політико-комунікаційними діями в рамках системи військово-політичної комунікації.

Посилання

Beauvais, E. (2020). Deliberation and non-deliberative communication. Journal of Deliberative Democracy, 16(1), 4–13.

Brooks, G., Drenten, J. & Piskorski, M. J. (2021). Influencer celebrification: How social media influencers acquire celebrity capital. Journal of Advertising, 50(5), 528–547.

Ciuk, D. J. & Tavarez, L. (2024). The Effects of Foreign Elite Cues from a Dominant Neighboring Country: The Case of the United States and Mexico. Political Communication, 42(3), 527–547.

Dekoninck, H. & Schmuck, D. (2022). The mobilizing power of influencers for pro-environmental behavior intentions and political participation. Environmental Communication, 16(4), 458–472.

Gombar, M. Enhancing Public Support Through Modern Communication Strategies: A Study on Croatian Military Relations and Recruitment Dynamics https://www.ej-media.org/index.php/media/article/view/40

Harff, D. & Schmuck D. (2024). Prevalence, Presentation, and Popularity of Political Topics in Social Media Influencers’ Content Across Two Countries. Political Communication, 42(3), 351–381.

Heseltine, M., von Hohenberg, B. C., Menchen-Trevino, E., Gackowski T. & Wojcieszak M. (2024). Effects of Over-Time Exposure to Partisan Media and Coverage of Polarization on Perceived Polarization. Political Communication, 42(3), 432–453.

McNair, B. A (2007). Review of: «Public Relations Democracy: Public Relations, Politics and the Mass Media in Britain, by Aeron Davis»: Manchester, England: Manchester University Press, 2002. 222 pp. Political Communication, 24(2), 226–227.

Rahman, S. U., Shurong, Z. (2024). Military Organization’s Use of Social Media and Its Relationship with Politics: Evidence from Pakistan. SAGE Open, 14(3).

Smit, W. A. (2006). Military Technologies and Politics. In Robert E. Goodin & Charles Tilly, The Oxford handbook of contextual political analysis. Oxford : New York: Oxford University Press. URL:https://philpapers.org/rec/SMIMTA-5

The Military, the Media and Public Perceptions in Egypt Communication and Civil-Military Relations. URL:https://www.dcaf.ch/sites/default/files/publications/documents/Egypt_Civil_Paper3_ENG.pdf

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-09-22

Як цитувати

[1]
Ковальов , А.В. 2025. Політичні PR в контексті розвитку військово-політичної комунікації. Політичне життя. (Вер 2025), 109-113. DOI:https://doi.org/10.31558/2519-2949.2025.3.14.

Номер

Розділ

Політична культура та ідеологія