Контекстуалізація національних наративів в меморіальній індустрії на прикладі мнемоісторичного аналізу в лонгітюдному дослідженні Тіни ван дер Вліс

Автор(и)

  • М. О. Петраков Південноукраїнський національний університет імені К. Д. Ушинського

DOI:

https://doi.org/10.31558/2519-2949.2024.2.18

Ключові слова:

меморіальна політика, пам’ять, національна ідентичність, політичний процес, мнемоісторичний аналіз, політична кон’юнктура, наративи

Анотація

Меморіальна індустрія, що включає створення, утримання та просування культурних та освітніх ініціатив, відіграє важливу роль у збереженні та формуванні індивідуальних та колективних пам’ятей. Національні наративи, як ключові елементи меморіальної індустрії, відображають культурні та історичні уявлення, ідеали та цінності суспільства, впливаючи на формування колективної ідентичності. Однак, меморіальна індустрія може бути полем політичної та ідеологічної боротьби, де різні групи намагаються просувати власні інтерпретації історії. Історичні підручники, як важливий інструмент формування національних наративів, часто увічнюють традиційні історичні наративи, ігноруючи нові висновки та ідеї, що сприяє структурній амнезії. Дослідження в цій області, такі як роботи Ф. Анкерсміта, А. Ассмана, Я. Ассмана, та інших, розвивають мнемоісторичний аналіз, спрямований на аналіз способів, якими історичні події відображаються та інтерпретуються в суспільній пам’яті. Метою дослідження є визначення впливу політичної кон’юнктури (контексту) – контекстуалізації – на динаміку меморіальної індустрії та стабільність базових національних наративів на прикладі аналізу лонгітюдного дослідження Тіни ван дер Вліс, яке вносить значний вклад у розуміння впливу політичного контексту на динаміку меморіальної індустрії та стабільність базових національних наративів через лонгітюдний аналіз підручників з історії у Великій Британії та Нідерландах. В статті робиться висновок, що хоча деякі елементи наративів залишаються незмінними, вибір тем та акцентів в підручниках еволюціонує, відображаючи вплив соціально-політичного контексту без прямого політичного втручання. Це вказує на динамічність наративів, де події та персонажі можуть відійти на задній план або знову стати актуальними, залежно від їхньої релевантності до сучасності. Дослідження демонструє важливість історизації та залучення різноманітних джерел, включаючи нові медіа, для глибшого розуміння наративних змін та розривів.

Посилання

Assmann J. (1997). Moses the Egyptian: The Memory of Egypt in Western Monotheism. Cambridge, MA: Harvard University Press, P. 9–10.

Assmann J., Czaplicka J. (1995). Collective Memory and Cultural Identity. New German Critique. Vol. 65. P. 125–133.

Beauvallet А. (2015). Thatcherism and Education in England : A One-way Street ? OpenEdition Journals. 2015. No17. p. 97-114.

Bentrovato D. (2016). Whose Past, What Future?Teaching Contested Histories in Contemporary Rwanda and Burundi. History can Bite. History Education in Divided and Postwar Societies. Red. Susanne Grindel, Roderich Henrÿ und Ralf Kasper. Göttingen: V&R unipress GmbH, 2016. P. 221-243.

Commissaris, A.J.C. (1931). Geschiedenis van de emancipatie der katholieken in Nederland van 1795-1903. Groningen, 324 р.

David Cameron’s speech on the UK’s strength and security in the EU on May 9, 2016, www.gov.uk/government/speeches/pm-speech-on-the-uks-strength-and-security-in-theeu-9-may-2016 (Last accessed: 20.03.2024)

Dyck K.(2016). Confronting Genocide Denial in US History Textbooks. History can Bite. History Education in Divided and Postwar Societies. Red. Susanne Grindel, Roderich Henrÿ und Ralf Kasper. Göttingen: V&R unipress GmbH, P. 177-191.

Foulds K. (2016). The Somali Question: Protracted Conflict, NationalNarratives, and Curricular Politicsin Keny. History can Bite. History Education in Divided and Postwar Societies. Red. Susanne Grindel, Roderich Henrÿ und Ralf Kasper. Göttingen: V&R unipress GmbH, 2016.. P. 45-61.

Gellman M. (2016). Only Looking Forward: The Absence of War History in Sierra. History can Bite. History Education in Divided and Postwar Societies. Red. Susanne Grindel, Roderich Henrÿ und Ralf Kasper. Göttingen: V&R unipress GmbH, P. 141-157.

Lerch J. (2016). Embracing Diversity?Textbook Narratives in Countries with aLegacy of Internal Armed Conflict, 1950 to 2011. History can Bite. History Education in Divided and Postwar Societies. Red. Susanne Grindel, Roderich Henrÿ und Ralf Kasper. Göttingen: V&R unipress GmbH, P. 31-45.

Maric´D. (2016). The Homeland War in Croatian History Education:Between “Real Truth” and Innovative History Teaching. History can Bite. History Education in Divided and Postwar Societies. Red. Susanne Grindel, Roderich Henrÿ und Ralf Kasper. Göttingen: V&R unipress GmbH, P. 85-111.

Mattingly G. (1959). The Armada. Boston: Riverside Press Cambridge/Houghton Mifflin Company, 402 p.

Michelle J. (2016). Bellino Learning through Silence in “Postwar” Guatemala. History can Bite. History Education in Divided and Postwar Societies. Red. Susanne Grindel, Roderich Henrÿ und Ralf Kasper. Göttingen: V&R unipress GmbH, P. 177-191.

O’Toole F. ‘Brexit is being driven by English nationalism. And it will end in self-rule’, The Guardian, June 19, 2016. This column was awarded with the European Press Prize Commentator Award in 2017, https://www.theguardian.com/commentisfree/2016/jun/18/ england-eu-referendum-brexit (Last accessed: 20.03.2024)

Savard M. (2016). Using Education as aPolitical Tool to Advance Marginalization in Northern Uganda. History can Bite. History Education in Divided and Postwar Societies. Red. Susanne Grindel, Roderich Henrÿ und Ralf Kasper. Göttingen: V&R unipress GmbH, P. 157-177.

Sefa-Nyarko C. (2016). Competing Narratives of Post-independence Violence in Ghanaian Social Studies Textbooks, 1987 to 2010. History can Bite. History Education in Divided and Postwar Societies. Red. Susanne Grindel, Roderich Henrÿ und Ralf Kasper. Göttingen: V&R unipress GmbH, P.61-85.

Todorov P. (2016). Teaching History in Macedonia after 2001: Representations of Armed Conflict between Ethnic Macedonians and Ethnic Albanians. History can Bite. History Education in Divided and Postwar Societies. Red. Susanne Grindel, Roderich Henrÿ und Ralf Kasper. Göttingen: V&R unipress GmbH, P. 111-125.

Tripathi D. (2016). Sustainable Peace Between India and Pakistan: ACase for Restructuring the School Education System. History can Bite. History Education in Divided and Postwar Societies. Red. Susanne Grindel, Roderich Henrÿ und Ralf Kasper. Göttingen: V&R unipress GmbH, P. 125-141.

Van der Vlies T. (2022). Echoing Events The Perpetuation of National Narratives in English and Dutch History Textbooks, 1920–2010. Bildungsmedienforschung. Studien des Leibniz-Instituts für Bildungsmedien. Band 152. Herausgegeben von Eckhardt Fuchs. Göttingen : Brill; Runipress, 359 p.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-07-22

Номер

Розділ

Політична культура та ідеологія