Комунікативний процес як політична взаємодія засобів масової інформації та політичної пропаганди

Автор(и)

  • Т. В. Гончарук-Чолач Західноукраїнський національний університет
  • В. Я. Томахів Західноукраїнський національний університет
  • Р. Ю. Чигур Західноукраїнський національний університет

DOI:

https://doi.org/10.31558/2519-2949.2023.2.7

Анотація

Статтю присвячено дослідженню політичної взаємодії засобів масової інформації та політичної пропаганди, адже тільки завдяки вірному розумінню цього зв’язку та незалежності ЗМІ можливі демократичні перетворення. Зокрема, звертається увага на інтенсивний розвиток комунікаційних технологій в сучасному глобалізованому світі, який веде до того, що особа під виглядом інформаційного продукту отримує пропагандистський контент. Особлива увага приділяється проблемі подачі правдивої інформації громадянам та причинам, які на неї впливають. Слід зазначити, що сьогодні особливо гостро розглядається це питання, оскільки прибутки засобів інформації залежать від реклами, а чим більше громадян буде зацікавлені у інформації, яку правдиво подають, тим більші будуть доходи і навпаки, через це вигідніше стерпіти критику, ніж втратити прибутки.
Важливою проблемою, яка піднімається також у статті є демасифікація, коли громадянин вибирає інформацію ту яку він сам хоче. Але варто зазначити, що не кожна особистість може вибрати її, через те, що вплив ЗМІ в державі створює колективну свідомість, «об’єднану атмосферичною оболонкою, коли певні якості індивідів взаємно позначають одне одного, а їх дії зливаються в унісон, спрямовуючись загальною течією ідей і пристрастей», на які впливають засоби масової інформації.
Метою дослідження є вивчення основних категорій, таких як політична пропаганда, засоби масової інформації, демасифікація, а також дискусійних проблем пов’язаних із взаємодією ЗМІ з політичною пропагандою. Особлива увага звертається на дослідження визначення залежності політичної влади від засобів масової інформації та наслідків цього процесу.

Посилання

Goncharuk-Cholach T. Mass media in the political life of society. K.: Lira-K, 2020. 254 с.

Goncharuk-Cholach T., Dzhugla N. Theory and practice of political propaganda. Textbook. K.: Lira-K, 2020. 260 с.

Trends in the development of political parties at the present stage. Scientific and theoretical almanac "Grani". Т. 24. № 12. 2022. С. 12-29

Kalinichenko B. M. The role of the media in the information war: political determinants of influence and counteraction. Kyiv: V. M. Koretsky University of Law, 2021. С. 420.

Political propaganda as a means of formation and transformation of political regimes. Dissertation for the degree of Candidate of Political Sciences. Lutsk, 2006. 150 с.

Socio-cultural and political priorities of the Ukrainian nation in the context of globalisation. Under the general editorship. O. Rudakevych. Ternopil: VPC "University Thought", 2021. 305 с.

Eurich, T. What self-awareness really is (and how to cultivate it). Retrieved from: https://hbr.org/2018/01/what-self-awareness-really-is-and-how-to-cultivate-it.

Flores Mejía, J.S., Gallegos Antúnez, R.E. and Velázquez Gatica, B. Self-knowledge groups with Psychology students. Contemporary Dilemmas: Education, Politics and Values. Retrieved from: http://www.scielo.org.mx/scielo.php?pid=S2007-78902020000800020 & script=sci_arttext.

Tejumaiye, J., Simon, G., & Obia, V. Political Advertising 2015 Presidential Election. Global Media Journal, pp. 16-31.

Tranová, K. L., & Veneti, A. The Use of Podcasting in Political Marketing: The Case of the Czech Republic. pp. 1-18. Retrieved from: https://doi.org/10.1080/15377857.2021.2024479.

Triana, K. D. L., & Yanti, N. P. E. D. Neuro-Linguistic Programming: Solutions to Improve Nurse Self-Efficacy. 2018. pp. 18-27.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-07-26

Номер

Розділ

Політична культура та ідеологія