Політичні PR-технології як інструмент формування політичної свідомості
DOI:
https://doi.org/10.31558/2519-2949.2021.2.14Ключові слова:
політичний PR; політичні комунікації; політичні PR-технології; інформація;інформаційний вплив; політична свідомість; маніпулювання масовою свідомістюАнотація
Стаття присвячена актуальній проблемі розвитку і реалізації політичних PR-технологій як важливого елемента, що організує сучасні політичні процеси. Стаття також розкриває сутність політичних паблік рілейшнз та політичних PR-технологій і їх впливу на політичну свідомість та можливість її формування.
В статті окреслено еволюцію, основні категорії та поняття політичних зв’язків з громадськістю (PR). Приділено увагу обґрунтуванню сучасних теоретико-методологічних підходів до дослідження ролі політичних PR-технології в політичних процесах. Проаналізовано актуальні проблеми зв’язків з громадськістю в сучасних наукових дослідженнях.
Встановлено, що політичний PR є інструментом ефективного управління електоральним процесом та засобом формування політичної свідомості та (або)маніпулювання громадською думкою. Визначено , що політичний PR є значущою складовою управлінської діяльності, стрижнем виборчого процесу. Загалом, використання PR-технологій в політиці ― це технології, які дозволяють споживачеві формувати спільну думку про ту чи іншу політичну партію або політичного лідера.
Стаття спрямована на вивчення впливу політичних технологій на політичну свідомість громадян. Сьогодні політичні технології є саме тим інструментом, із допомогою якого можна забезпечити політичну стабільність або розхитати, вивести з рівноваги політичну систему суспільства. Доведено, що об’єктом впливу політичних PR-технологій є люди, і саме їхня політична свідомість.
В статті представлене визначення політичних PR-технологій, встановлені спільні та відмінні ознаки політичних PR-технологій з такими комунікативними технологіями як пропаганда, реклама. Окремо акцентується увага розмежуванні понять «політичні PR-технології» «політична пропаганда», «політична реклама».
Посилання
Авченко В. Політичні технології. Теорія політичного маніпулювання. Київ. 2010. 149 с.
Бабич-Декань О. Політична підсвідомість. Якщо технологи влади не вивчать місцевої специфіки, то політреформа матиме зворотний результат. Політика і культура. 2003. № 20 (199). С. 18-20.
Боднарчук О. В. Комунікативні технології як форма організації політичної взаємодії. Питання cучасної науки і освіти : матер. дев'ятої Міжнародної науково-практичної інтернет-конференції. Київ. 2013. URL: http://int-konf.org/konf072013/442-bodnarchuk-o-v-komunkativn-tehnologyi-yak-forma-organzacyi-poltichnoyi-vzayemodyi.html
Галумов, Э. Основы PR. Минск : Летопись, ХХІ, 2004. 408 с.
Зубарєва М. А. Робочі аспекти PR в Україні. Наукові записки Інституту журналістики. URL: http://journlib.univ.kiev.ua/index.php?act=article&article=2369
Подорван А. Ф. Принцип зворотного зв’язку як основа комунікацій органів державної влади з громадськістю. Науковий журнал «Проблеми і перспективи економіки та управління, №2 (2). 2015. URL: http://ppeu.stu.cn.ua/index.pl?task=arcls&id=68
Почепцов Г. Г. Паблик рилейшнз для профессионалов. Киев : Ваклер : Рефл-бук, 2001. URL: http://biblio.yolasite.com/resources/Pocheptsov_PR.pdf
Радченко О.В. Роль Інтернет-комунікацій в політичній взаємодії в Україні. URL:http://dspace.onua.edu.ua/bitstream/handle/11300/1723/%D0%A0%D0%B0%D0%B4%D1%87%D0%B5%D0%BD%D0%BA%D0%BE%20%D0%9E.%20%D0%92..pdf?sequence=1&isAllowed=y
Рихлік В. А. Політичний PR пiд час виборчого процессу. URL: https://core.ac.uk/download/pdf/197253692.pdf
Руденко О. Роль сучасних політичних PR-технологій у формуванні нових принципів взаємодії влади і суспільства. Український науковий журнал. 2013. № 2. URL: http://sосial-sсienсe.соm.ua/artiсle/1051 .
Серант А. Й. Зв’язки з громадськістю в системі місцевих органів влади (державно-управлінський аспект): автореф. дис. ... канд. держ. упр.: 25.00.01. Львів. регіон. ін-т держ. упр. Нац. акад. держ. упр. при Президентові України. Львів, 2006. 22 с.
Тульчинский Г. Проблема «черного PR». PR и этика современного бизнеса: особенности и перспективы. Харьков. 2004. 214 с.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).