Проблеми реалізації права на освіту дітей, що потерпають від збройних конфліктів.
DOI:
https://doi.org/10.31558/2519-2949.2019.2.3Ключові слова:
право на освіту, права дітей, наслідки збройних конфліктівАнотація
Статтю присвячено аналізу нагальних проблем реалізації права на освіту дітей, що потерпають від збройних конфліктів.
Основним матеріалом для висловлюваних положень та висновків статті стали кейси, пов’язані із російсько-українським збройним конфліктом на сході України та фактичною російською окупацією частин Луганської та Донецької областей.
Відзначено, що слід виокремлювати різні групи дітей серед тих, що потерпають від конфліктів та окупації. В тому числі тих, що живуть у окупованій зоні, тих, які живуть у “сірій” зоні, та тих, що виїхали далеко від зони конфлікту і проживають у інших областях України.
Визначено, що до основних проблем, які пов’язані із реалізацією права на освіту дітей, що перебувають у зоні збройних конфліктів, можна віднести такі, як інтеграція дітей-ВПО до нового освітнього простору, в якому вони опинились поза своєї волі; в разі проживання на окупованій території – навчання в закладах середньої та вищої освіти лише за навчальним програмами, які визначає окупаційна адміністрація; низка проблем, пов’язана із вступом на навчання до українських вишів; об’єктивно недостатні можливості для агітації на продовження навчання після середньої школи в ОРДЛО саме у вишах України; визначення майбутнього життєвого шляху ВПО та вихідців з ОРДЛО після закінчення вищої освіти в Україні. В статті зазначається, що серед названих проблем державні органи та громадські організації найбільше опікуються інтеграцією дітей-ВПО до нового освітнього простору та забезпеченням можливостей вступу абітурієнтів до українських вишів. Зазначено також як об’єктивні, так і суб’єктивні перепони на шляху до досягнення цілей, постульованих у відношенні до реалізації права на освіту дітей, які потерпають від російськоукраїнського конфлікту.
Посилання
Caritas Polska. https://caritas.pl/
Абитуриент с неподконтрольной территории: Чего ждать в 2018 году? Донецкие новости. 04.01.18. https://dnews.dn.ua/news/662243
Освітні центри. Офіційний сайт Міністерство освіти і науки України. https://mon.gov.ua/ua/zhitelyamdonbasu-ta-krimu/studentam/osvitni-centri
У 2018 році до українських ВНЗ через освітні центри вступило 1749 студентів з тимчасово окупованих територій Донецької, Луганської областей та АР Крим. Міністерство з питань тимчасово окупованих територій та внутрішньопереміщених осіб. 24.10.2018. https://mtot.gov.ua/u-2018-rotsi-do-ukrayinskyh-vnzvstupylo-1749-studentiv-z-tymchasovo-okupovanyh-terytorij-donetskoyi-luganskoyi-oblastej-ta-ar-krym
Вузы ДНР начали выдавать выпускникам российские дипломы. Информационное агентство «Исток». Июнь 29, 2019. http://miaistok.su/vuzy-dnr-nachali-vydavat-vypusknikam-rossijskie-diplomy
##submission.downloads##
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).