Концепти застосування праймінгу та тригеру ЗМІ в політичному житті

Автор(и)

  • О. О. Новицький Південноукраїнський національний педагогічний університет ім. К.Д. Ушинського

DOI:

https://doi.org/10.31558/2519-2949.2020.4.9

Ключові слова:

праймінг; тригер; ЗМІ; політика; суспільство; політична реклама; політичний праймінг; політичний тригер

Анотація

Стаття направлена на розгляд та вивчення таких інструментів мас-медіа як праймінг та тригер. Виникає багато питань щодо закономірностей впливу інформаційного масиву на суспільство, на політичне життя. Аналіз представлених в літературі досліджень виявляє, що теоретичний науковий інтерес є не досить активним в Україні.
Безпосередньо увага стосується застосування цих засобів в політичному житті, в політичній рекламі тощо. На сучасному етапі модель праймінгу активно використовується в рамках когнітивних досліджень, що дає можливість відслідковувати вплив прайму на когнівтину реальність. Це є цікавим та перспективним щодо дослідження локальних ефектів впливу неусвідомлюваної інформації на ефекти усвідомлення в рамках політичного життя. Однак, до цього часу політична наука не дійшла остаточних висновків щодо залежності праймінг-ефекту на політичну свідомість, на політичний вибір тощо.
В статті представлене визначення політичного праймінгу та тригеру, обговорюються проблемні питання та установки. Окремо акцентується увага розмежуванні понять «праймінг» та «ефект праймінгу». Визначено, що ефект праймінгу активно діє в політичному житті, зокрема, в політичній рекламі. Практично кожний політичний актор бажає впливати на процес активації пам’яті виборця. Теорія політичного медіапраймінгу фокусується на те, яким чином індивід сприймає отримувану з медіа політичну інформацію.
Важливим додатковим елементом праймінгового процесу є застосування тригерів. Потреба у введенні тригерів обумовлена необхідністю аналізу подій, які безпосередньо не пов'язані з політикою, але можуть інтерпретуватися в політичному ключі.

Посилання

Bandura А., Dorothea Ross, Sheila A. Ross (1961). Впервые опубликовано в Journal of Abnormal and Social Psychology, 63, 575-582.

Берковиц Л. Агрессия. Причины, последствия и контроль. М., 2007. 512 с.

Біденко А. Технологія праймінгу в дії. Українська правда.Блоги. 26.04.2011. https://blogs.pravda. com.ua/ authors/ bidenko/ 4db6904b57e44/

Брайант Дж., Томпсон С. Основы воздействия СМИ.: Пер. с англ.М., 2004. 432 с.

Винтерхофф-Шпурк П. Медиапсихология. Основные принципы. Х., 2016, 268 с.

Харитонов О. Про ефективний спосіб маніпуляції свідомістю. 30 листопада 2018. https://tokar.ua/read/29332

Шамаєва Ю. Праймінг та дефокусування у лингвокогнітивній репрезентації інтерсеміотичного континуума категорії EMOTIONS. Вісник ХНУ імені В. Н. Каразіна. Серія: Іноземна філологія. Методика викладання іноземних мов, (84), 91-98.

Шнуровська Л. Лінгвоментальна сутність і класифікація видів праймінга. Science and Education a New Dimension. Philology, VI(44), Issue: 151, 2018.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-02-18

Номер

Розділ

Політична культура та ідеологія