Соціально-медійна активність президента України у висвітленні російсько-української війни

Автор(и)

  • О. В. Батрименко Київський національний університет імені Тараса Шевченка

DOI:

https://doi.org/10.31558/2519-2949.2022.4.8

Ключові слова:

соціальні медіа; Президент України; російсько-українська війна; соціальні мережі; цифрові платформи; інформаційна війна

Анотація

У статті подані результати дослідження активності Президента України В. Зеленського у соціальних медіа та її дієвості і значущості для переваги над ворогом у інформаційно-комунікаційному просторі. Аналізуються різні визначення поняття «соціальні медіа», що дозволяє виділити квінтесенцію більшості з них: соціальні медіа – це синергія інтернет-інструментарію та мас-медіа. Обґрунтовується думка про те, що новітні цифрові інформаційно-комунікаційні засоби (соціальні мережі, блоги, мікроблоги, цифрові платформи тощо) здійснили медіа революцію, змінивши модель суспільної комунікації з вертикальної на горизонтальну й перетворивши пересічного громадянина з пасивного споживача інформації на активного комунікатора та творця інформаційного контенту. Вивчається комунікативна практика Президента України, насамперед, у таких соціальних медіа, як TikTok та Twitter. Виділяються три провідні елементи, які сприяють ефективності стилю спілкування В. Зеленського у соціальних медіа, а саме – правдивість, зв’язок із аудиторією та негайність. Окрім того, виявляються ключові наративи президента України, націлені на внутрішню аудиторію країни й міжнародну спільноту. Обстоюється думка про те, що активна позиція лідера України у соціальних медіа є прикладом, що заохочує до висвітлення російсько-української війни у соціальних медіа іншими політиками, публічними особами, інфлюенсерами тощо. Також частково наводяться дані звіту про цифрові новини Інституту вивчення журналістики «Reuters», які доводять, що у західних країнах (Бразилія, Великобританія, Німеччина, Польща, США) соціальні медіа посідають друге місце після телебачення (з незначним розривом) у отриманні їхніми громадянами інформації щодо перебігу російсько-української війни, що свідчить про довіру до цього інформаційно-комунікаційного каналу.

Посилання

Айзексон В. Інноватори. Як група хакерів, геніїв та гіків здійснила цифрову революцію / пер. з англ. Д. Голомозда. Київ : Наш формат, 2017. 488 с.

Вахула Б. Соціальні інтернет-мережі, їхні функції та роль у формуванні громадянського суспільства. Вісник Львівського університету. Серія соціологічна. 2012. №. 6. С. 311–319.

Григорова З. Нові медіа, соціальні медіа, соціальні мережі – ієрархія інформаційного простору. Технологія і техніка друкарства: збірник наукових праць, 2017. № 3. С. 93–100.

Коноплицький С. М. Соціальні аспекти комунікації в мережі Інтернет: феноменологічний аналіз : дис. … канд. соц. наук : 22.00.01. Київ, НАН України, Інститут соціології, 2006. 154 c.

Почепцов Г. Социальные медиа как дружеские сети и как опасные ловушки Хвиля : веб-сайт. URL: https://hvylya.net/analytics/society/sotsialnyie-media-kak-druzheskie-seti-i-kak-opasnyie-lovushki.html. (дата звернення: 22.09.2022).

Самуляк О. В. Проблеми ідентифікації інтернет-ЗМК. Наукові записки Інституту журналістики. 2012. Т. 47. С. 82–84.

Шульга М. Система соціальних медіа у процесі інтеграції у маркетингові комунікації. Науковий блог. URL: http://naub. org. ua. (дата звернення: 28.09.2022).

Як аудиторія сприймає висвітлення у медіа новин про війну в Україні? – Нове дослідження Інституту вивчення журналістики «Reuters». веб-сайт. URL: https://www.nrada.gov.ua/yak-audytoriya-spryjmaye-vysvitlennya-u-media-novyn-pro-vijnu-v-ukrayini-nove-doslidzhennya-instytutu-vyvchennya-zhurnalistyky-reuters/. (дата звернення: 25.09.2022).

Kaplan A., Haenlein M. Users of the world, unite! The challenges and opportunities of Social Media. Business Horizons, 2010. Vol. 53 (1). P. 59-68.

Kietzmann J. H. Social media? Get serious! Understanding the functional building blocks of social media / J. H. Kietzmann, K. Hermens et all. Business Horizons. 2011. № 54 (3). Р. 241-251.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-02-27

Номер

Розділ

Політична культура та ідеологія