Особливості проведення виборчих кампаній при різних виборчих системах
DOI:
https://doi.org/10.31558/2519-2949.2021.4.1Ключові слова:
політичні технології; політична комунікація; виборча система; мажоритарна система; пропорційна система; змішана система; політична свідомість; громадська думка; виборча стратегіяАнотація
У статті розглядається специфіка проведення виборчих кампаній при мажоритарній, змішаній та пропорційній виборчих системах.
Обгрунтовано, що саме тип виборчої системи обумовлює характер виборчої кампанії та дозволяє визначити основні види виборчих технологій, які використовуються для перемоги.
Досліджено такі поняття, як «виборча система», «мажоритарна виборча система», «пропорційна виборча система», «змішана виборча система», «політичний бренд», «партійний бренд».
Зосереджено увагу на тому, що поняття виборів не обмежуються лише актом голосування, це набагато ширше поняття, яке проходить в межах виборчої кампанії, характер якої визначається типом виборчої системи, в рамках якої вже надається право волевиявлення.
Зосереджено увагу на тому, що при мажоритарній виборчій системі важливо зосереджувати увагу на побудові бренду політика, а при пропорційній виборчій системі – бренді партії.
Визначено, що усі виборчі кампанії, в залежності від типу виборчої системи, кардинально відрізнялись від усіх попередніх виборчих кампаній, що проводилися в Україні: нові канали комунікації, нові виборчі технології та засоби маніпуляції. Однак, попри наявність медіа технологій, політики продовжують використовувати застарілі маніпулятивні технології.
Обгрунтовано, що провласна політична сила обирає той чи інший тип виборчої системи з огляду на можливість отримання найбільшої кількості голосів.
Досліджено такі виборчі технології як «адміністративний ресурс», «двійник» та «виборчі сітки».
Показано, що саме процес віртуалізації зформував не лише нові форми організації публічної комунікації та аналітики у політиці, а й призвів до кардинальної зміни в порядку організації й проведення виборів.
Показано, що існують універсальні виборчі технології, які використовуються при будь якій виборчій системі.
Обґрунтовано, що медіа технології сьогодні стають домінантними у виборчих кампаніях.
Посилання
Бабенко К. А. Конституційно-правове регулювання і розвиток виборчого права України. URL: https://6aas.gov.ua/ua/proekty/articles/b/439-konstitutsijno-pravove- regulyuvannya-i-rozvitok-viborchogoprava-ukrajini.html.
Іванов Д. Віртуалізація общества. URL: http://lib.ru/POLITOLOG/ivanov_d_v.txt
Новиков О. В. Пропорційна система відкритих списків в Україні – перспектива чи реальність? Молодий вчений. 2017. No11 (51). С. 958-962.
Нестерович В.Ф. Поняття виборчої системи та її основні розуміння в конституційному праві. Публічне право. 2019. № 1. С. 17-19.