Кризові комунікації як напрям реалізації стратегічних комунікацій у силах оборони України.
DOI:
https://doi.org/10.31558/2519-2949.2019.3.10Ключові слова:
криза, кризові ситуації, кризові комунікації, стратегічні комунікації, сили оборони УкраїниАнотація
Статтю присвячено аналізу проблематики комунікації в умовах кризи та специфіки організації кризових комунікацій у силах оборони України враховуючи досвід локалізації кризових ситуацій в ході виконанням заходів із відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації проти України починаючи з 2014 року.
Джерельною базою дослідження стали роботи у сфері кризових комунікацій, кризового менеджменту, взаємодії засобів масової інформації (далі – ЗМІ) з владою під час криз, а також нормативно-правова база по зазначеній тематиці.
У ході проведення дослідження з’ясовано, що з початком проведення Антитерористичної операції, а згодом операції Об’єднаних сил на території Донецької та Луганської областей виявилось, що державна система комунікації не готова до сучасних викликів та загроз та потребує кардинального оновлення. В умовах глибокої суспільно-політичної кризи, для вирішення нагальних проблем подолання наслідків кризи та організації кризових комунікацій, зусиллями провідних українських експертів у галузі міжнародних відносин, комунікацій та зв’язків з громадськістю був створений Український кризовий медіа центр. У подальшому була розроблена нормативно-правова база, що дозволила інституціоналізувати заходи кризових комунікацій у силах оборони України. Для підвищення ефективності організації стратегічних та кризових комунікацій у силах оборони України у 2017 році був створений Відділ координації стратегічних комунікацій та моніторингу.
Встановлено, що у ході локалізації кризових ситуацій, суб’єктам організації кризових комунікацій необхідно сформувати план комунікації у рамках загального плану подолання кризи, сформувати спеціальну команду для боротьби з кризою та використовувати одну посадову особу для спілкування зі ЗМІ протягом всієї кризи.
У висновках надано пропозиції щодо визначення відповідальних за кризові комунікації підрозділів, а також окреслено орієнтовний план дій зазначених підрозділів під час виникнення кризової ситуації у силах оборони України.
Посилання
Міждисциплінарний словник з менеджменту: навч. посіб. / [Д.М. Черваньов, О.І. Жилінська, М.В. Петровський та ін.]; за ред. Д.М. Черваньова, О.І. Жилінської. К.: Нічлава, 2011. 624 с.
Кухта П.В. Кризи, їх причини та наслідки. URL: http://www.economy.nayka.com.ua /?op=1&z=1439
Почепцов Г.Г. Теория коммуникации. К.: Ваклер, 2001. 656 с.
Блэк С. Паблик рилейшнз. Что это такое? URL: http://webcache.googleusercontent.com/search?q= cache:anJH1jM_nEYJ:bycongroup.com/files_library/cat1/14+&cd=4&hl=uk&ct=clnk&gl=ua
Український кризовий медіа центр: офіційний сайт. URL: http://ucmc.org.ua/uk/ strategy/
Указ Президента України від 24 вересня 2015 року №555/2015 «Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 2 вересня 2015 року «Про нову редакцію Воєнної доктрини України». URL: https://www.president.gov.ua/documents/5552015-19443
Указ Президента України від 25 лютого 2017 року №47/2017 «Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 29 грудня 2016 року «Про Доктрину інформаційної безпеки України». URL: https://www.president.gov.ua/documents/472017-21374
Наказ Міністерства оборони України від 22.11.2017 №612 «Про затвердження Концепції стратегічних комунікацій Міністерства оборони України та Збройних Сил України». URL: http://www.mil.gov.ua/content/ mou_orders/612_nm_2017.pdf
Дубов Д.В., Баровська А.В. Аудит спроможностей органів державної влади у сфері кризових комунікацій // Стратегічна панорама. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Stpa_ 2018_1_5
Гарькавий Є. М. Генезис інституалізації стратегічних комунікацій сил оборони в умовах сучасного інформаційного протиборства. Гілея: науковий вісник. К.: Видавництво «Гілея», 2019. Вип. 146 (№ 7). Ч. 3. Політичні науки. С. 41-46.
Моисеев В.А. Паблик рилейшнз – средство социальной коммуникации: теория и практика. К.: Дакор, 2002. 506 с.
Coombs T. Ongoing Crisis Communication: Planning, Management and Respoding. URL: https://books.google.com.ua/books?id=r6K0pRwbNn0C&pg=PA31&hl=uk&source=gbs_toc_r&cad= 3#v=onepage&q&f=false
Запорожець О.Ю. Кризовий комунікативний менеджмент у сфері міжнародних відносин: монографія. К., 2006. 238 с.
Прикладні антикризові PR-технології: навч. посіб. / М.А. Зубарєва. Острог: Видавництво Національного університету «Острозька академія», 2014. 162 с.
Гарькавий Є.М. Механізми формулювання стратегічних наративів у системі реалізації стратегічних комунікацій сил оборони України. Держава і право: зб. наук. праць. Серія: «Політичні науки» / Ін-т держави і права ім. В.М. Корецького НАН України. К.: Юридична думка, 2019. Вип. 84. С. 100-111.
##submission.downloads##
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).